zondag 18 september 2016

Literatour...de prijs en meer..

Donderdag is het zo ver. Dan komt Ernest van der Kwast naar het Farelcollege. De leerlingen bereiden een presentatie voor als oefening voor het SE presenteren en deze presentatie gaat over Ernest van der Kwast en zijn boeken, ...... .
Vandaag kwam ik dit tegen:
Verder is dit dan ook van belang: http://www.literatour.nu/prijs

Ook heb ik De wereld draait door gezien met Ernest als gast. Hij was daar met zijn moeder te gast. Ze haalde al snel haar deegrollen uit het boek erbij. De deegroller werd in hun echte leven verwisseld met de pantoffel als bangmaker. Mama Tandoori zegt zelf dat vijf procent autobiografisch is; Van der Kwast heeft het over 95 procent. http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/66920

Hieronder staat een YouTube-filmpjes waarin Van der Kwast zelf vertelt over zijn boek Mama Tandoori.









Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...