vrijdag 12 december 2014

brief aan platform 'Taal en rekenen'

Etten-Leur, 12 december 2014

Onderwerp: www.astridwillemse.blogspot.com

Beste collega’s,

Een tijdje terug (vier maanden geleden?) heb ik jullie verteld wat ik van plan was met literatuur en heb ik om ideeën gevraagd. Ik ben inmiddels een andere weg ingeslagen en zoek via een blogspot houvast en creatie.

Misschien hebben jullie ook een website of blogspot en hebben jullie daarop interessante informatie staan of vragen jullie om informatie aan elkaar. We zijn met een aantal mensen en iedereen is op zijn manier bezig. Ik dacht dus dat het ook een beetje tijd werd om op deze manier te gaan werken. Ik ben langzaamaan mijn ideeën aan het vormgeven op mijn blogspot. OP deze wijze hoop ik een netwerk te vormen, ideeën meer impact te geven en mezelf ook meer uit te dagen om ideeën ten uitvoer te brengen.

Er zijn een heleboel blogspot-schrijvers die de wijsheid in pacht hebben en dat vind ik heel knap. Ook denk ik aan ‘Flipping the classroom’ – speciaal van Arnoud Kuiper.  Ik werk zoals ik dan weer ben: gaandeweg worden mijn ideeën vormgegeven op deze blogspot en ik probeer op deze manier met mijn fulltime baan en de beperkte tijd die ik heb toch te werken aan onderwijsvernieuwing. Ik denk dat het mogelijk is  dat we elkaar op deze nieuwe wijze  kunnen aanvullen; al is het alleen nog maar belangstelling hebben voor en zelf ook op eigen werkwijze werken aan persoonlijke ontwikkeling.

Ik denk dat we ons beroep op deze manier ook meer inhoud kunnen geven.
Lees, kijk, volg en deel maar: www.astridwillemse.blogspot.com

Ik hoop op jullie reactie en/of ideeën.

Groetjes,
Astrid
KSE
Etten-Leur

Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...