Je vergeet altijd wel weer iets. Het onderwerp 'Taal' had ik niet vernoemd in onderstaand model. Dat heb ik er nog even aan toegevoegd. Ook moet ik er zelf even aan wennen, maar het doel is voelbaar en blijft dus bestaan: ik let op dezelfde items bij iedere presentatie en ik kan de presentaties nu beter nabespreken.
Omdat het veelal om duo's gaat en ik niet graag met te veel papier werk, ga ik de volgende keer met twee kleuren beschrijven.
Ik ga er dus mee door.
Nederlands verbinden aan wat leerlingen nodig hebben om zich persoonlijk te ontwikkelen, is mijn drijfveer en onderliggende visie van mijn lessen. Ik denk procesgericht, verbindend en ik hou van samenwerken en mooie projecten bedenken. Ik ontwikkel deze met diverse didactische werkvormen voor in de lessen, met leerlijnen en einddoelen in het vizier. Ik leg ideeën en weetjes graag vast (en deel ze), omdat ik trots ben op mijn beroep docent Nederlands en ontwikkelaar. Ook schrijf ik graag.
-
'Juf, ik begrijp die vraag niet.'De leerling wijst een alinea aan. Met dit schema kon ik toen heel makkelijk aangeven dat deze ...
-
Dit mooie onderwerp voor poëzie in de bovenbouw havo/vwo heb ik van deze bron: https://www.facebook.com/groups/feed/ Mijn aanvulling is deze...