dinsdag 13 september 2016

Gedocumenteerd schrijven

Morgen gaan mijn havo 5-leerlingen op zoek naar teksten over Brexit. Bovenstaande uitleg hoort daar bij. Ik had deze mindmap met Popplet gemaakt. Omdat ik de Popplet niet gewoon door kon mailen, maakte ik er een foto van en plaatste ik hem hier. Zo kunnen de leerlingen de aanpak toch via mijn blog bekijken.
Voor morgen is de vraag 'waar zit je nu in het proces van gedocumenteerd schrijven' belangrijk. Ook is het doel goede teksten te vinden waarbij de leerlingen een goede motivatie kunnen schrijven met de bron erbij. Ik hoop de leerlingen hiermee te motiveren om zich te verdiepen in het onderwerp 'Brexit'.

Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...