donderdag 23 oktober 2014

Wie heeft er ideeën over hoe een literair café op school uitgevoerd kan worden?

Beste allemaal,


Wie heeft er ervaring met het opzetten van een boekencafé? Het valt onder ‘Praten over Literatuur ‘ (POL) en dus valt het onder taalvaardig bezig zijn.

Ik ben dat voor havo 4 aan het organiseren en ik bouw het op met de vijf boeken die de leerlingen gaan lezen dit jaar. 

Periode 1: leesbeleving (drie voorbeelden zie foto) n.a.v . een boek
Periode 2: rap/filmpje
Periode 3: betogende presentatie n.a.v. een boek
Periode 4: alles verwerkt in een boekencafé met boek 4 en 5

(1 lesuur per klas in een aangekleed lokaal)

Ik hoop dat jullie adviezen kunnen geven ofwel dat jullie zelf geïnspireerd raken.

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes,
Astrid Willemse
awillemse@k-s-e.nl



Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...