Vandaag heb ik met de muziekdocent gesproken en ik heb de lijst met leerlingen gekregen die het vak muziek hebben gekozen als eindexamenonderdeel.
Ik ga hen vragen om hun tweede leesboek samen te laten gaan met muziek. Het genre is aan hen - wat ze kunnen en willen doen. De vormgeving laat ik aan hen over. uiteraard moet dat wat ze uitvoeren over hun leesboek gaan. Het thema, een samenvatting van het verhaal, geweldige personages of vreselijke personages, ze mogen er van alles mee doen.
Deze muzikale uitwerking kunnen ze opnemen en opsturen en in mei, wanneer het boekencafé een plaats krijgt. kunnen ze het ten uitvoer brengen. Ik denk dat ik tijd te kort kom.
Wij zijn benieuwd wat het gaat worden.
Nederlands verbinden aan wat leerlingen nodig hebben om zich persoonlijk te ontwikkelen, is mijn drijfveer en onderliggende visie van mijn lessen. Ik denk procesgericht, verbindend en ik hou van samenwerken en mooie projecten bedenken. Ik ontwikkel deze met diverse didactische werkvormen voor in de lessen, met leerlijnen en einddoelen in het vizier. Ik leg ideeën en weetjes graag vast (en deel ze), omdat ik trots ben op mijn beroep docent Nederlands en ontwikkelaar. Ook schrijf ik graag.
-
https://www.trouw.nl/cultuur-media/mildheid-en-genade-maakt-een-comeback-dankzij-premier-rutte~b5b2aacd/?utm_source=link&utm_medium=app...
-
'We are Lady Parts' zou iedereen moeten kijken. Ook voor leerlingen vanaf de derde is deze serie een aanrader, omdat veel aspecten/v...