donderdag 4 december 2014

POL afsluiting boek 1, op naar boek 2 en macro-meso-micro bij leesvaardigheid

Boek 1 is afgesloten. Op naar boek 2 met havo 4. Nog twee weken.
Hoe heb ik het afgesloten? Alle leerlingen hebben hun mogen werk mogen bewonderen. Of hun werk zaten in de reader, of het was geplastificeerd. Ik zag enthousiasme en bewondering toen ze de producten zagen. Ook hebben sommigen een keuze voor het volgende boek weten te maken.

Nu ben ik benieuwd naar het vervolg. Op 16 december zou opdracht 2 af moeten zijn. Een trailer, een animatie, een interview, een tekening, ....

Maar nu ook leesvaardigheid: ik heb in elke klas de begrippen macro-meso-micro uitgelegd. Ik ga er zo een foto van publiceren.

Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...