woensdag 13 april 2016

Op 29 april met de leerlingen naar Het Anne Frank Huis

Met een aantal leerlingen uit havo 4 en vwo 4 gaat de KSE op 29 april naar het Anne Frank Huis. Deze dag gaat als het goed is onderdeel uitmaken van de projectdagen voor het komende schooljaar. Dit jaar gaan we er samen een kijkje nemen en de leerlingen zetten deze activiteit in voor CKV, geschiedenis en ze mogen Het dagboek van Anne Frank ook inzetten voor de literatuurlijst van havo 5. Voor CKV schrijven de leerlingen een verslag met hun ervaringen erin.


De leerlingen hebben zich er vrijwillig voor ingeschreven.


Een dag om niet te vergeten!
De leerlingen zijn zo enthousiast en het gaat om een erg gezellige groep, dus ik besloot om met de leerlingen over Anne Frank te gaan what's appen. Iedereen zit nu in de groep en ik stel vragen over de website en we hebben het over andere onderwerpen, zoals waar we bijvoorbeeld gaan eten. Het wordt een dag die we niet snel zullen vergeten, dus!






Informatiepakket van het Anne Frank Huis
Om de leerlingen voor te bereiden lazen we het informatiepakket door dat de KSE van het Anne Frank Huis gekregen had. Ook rouleerde de dvd en uit de mediatheek leenden ze Het dagboek van Anne Frank.




Kaarten
Omdat we dit volgend jaar ook als een verplicht onderdeel willen laten gelden, en het dus allemaal tijdig kunnen gaan organiseren waarbij workshops dan zeker mogelijk zijn, hopen we dit jaar ook erop dat we online kaarten kunnen krijgen. Dit jaar kan ik als docent, vergezeld met een geschiedenisdocent, met de leerlingen gaan ervaren hoe en wat we kunnen doen met en rond de geschiedenis en andere thema's rondom Anne Frank.


Ik hoop er dus echt op dat we nog kaarten kunnen krijgen. Ik ga vandaag weer contact leggen met het Anne Frank Huis om dit waar te mogen maken.


Vernieuwingen
Het Anne Frank Huis is zijn systeem aan het vernieuwen. Over dit nieuwe systeem en andere informatie verwijs ik iedereen graag naar http://www.annefrank.org/nl/


Tot na 29 april over Amsterdam en dit onderwerp!!
Als we zijn geweest, zal ik een verslag schrijven over hoe we hoe 29 april voor ons is geweest.




























Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...