maandag 3 november 2014

Literatuur en muziek

Vandaag heb ik met de muziekdocent gesproken en ik heb de lijst met leerlingen gekregen die het vak muziek hebben gekozen als eindexamenonderdeel.
Ik ga hen vragen om hun tweede leesboek samen te laten gaan met muziek. Het genre is aan hen - wat ze kunnen en willen doen. De vormgeving laat ik aan hen over. uiteraard moet dat wat ze uitvoeren over hun leesboek gaan. Het thema, een samenvatting van het verhaal, geweldige personages of vreselijke personages, ze mogen er van alles mee doen.

Deze muzikale uitwerking kunnen ze opnemen en opsturen en in mei, wanneer het boekencafé een plaats krijgt. kunnen ze het ten uitvoer brengen. Ik denk dat ik tijd te kort kom.

Wij zijn  benieuwd wat het gaat worden.

Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...