zondag 16 november 2014

Stand van zaken rondom boek 1 van de leerlingen uit havo 4

Nagenoeg alle werken zijn ingeleverd en de leerlingen hebben er met zoveel enthousiasme aan gewerkt! Dat is waar wij docenten denk ik voor staan! Van de vier havo 4-klassen die ik heb, heb ik geen een leerling horen mopperen. Ik heb alleen maar vragen mogen beantwoorden in de zin van: 'Is het zo goed? Kan het ook zo? ' Geweldig!
Dit enthousiasme deel ik graag met de leerlingen. Heel erg binnenkort vraag ik aan sommige leerlingen of ik een paar werkjes mag publiceren.
Nu komt boek 2 eraan. Ik vraag om visualiseren van hun boek in de vorm van een trailer of een animatie. Ook nu mogen ze de muziekles erbij inzetten. Het gaat om uitbeelden.
Dus ik ben benieuwd.
De aanpak van boek 2 bespreek ik deze week met praktijkvoorbeelden. Ik heb de leerlingen al gevraagd om te kijken of ze een partner kunnen vinden die ook hetzelfde boek gekozen heeft of nog gaat kiezen. Het is wel zo handig om dit samen aan te pakken.
Boek 3 wordt een betogende presentatie (wat technischer van aard, mag ook) en boeken 4 en 5 worden samen genomen voor een vergelijkingsopdracht.
Tot later!

Met havo 4 een klasse - klassenreader maken! Contextrijk of niet?

Vandaag ga ik dat idee uitwerken.  Natuurlijk is dit niet iets nieuws, maar dat met die recensies vind ik weer wel vernieuwend en ik vind da...